Showing Some Love comment graphics

Norraini bt Ismail

Foto saya
Tapah, Perak, Malaysia
Disinilah tempat aku ukirkan bakat terpendam aku...
Powered By Blogger

Teman-teman ku

07 Disember 2009

Raya Aji Di Jelebu

Niat aku tahun nie nak raya aji kat Tapah jerw sebab musim ujan...1 lagi kat kampung aku suma tak nak balik abang aku yang sulung pun tak balik jadik alang2 stanby banjir bik aku raya at Tapah jew....
Tapi 2 ari sebelum raya bakal mak mertua aku call tanya tak balik raya saner ker?
Aku tak lah janji aper2 selagi aku tak pasti keadaan di kampung aku n cuaca di tapah nih hah...
Lau aku pi kang tetiba naek calling nama "PKMD " tak kan naya jew nama nyer tu...
emmm....
Tahun nih pak mertua aku tak balik Gombak tapi diaorang stay at Klawang n suh anak2 pulak yang balik kampung....hehehe padan muka depa salu mak bapak mertua aku yang g kat depa kali nih depa lak kena balik kampung...sampai aku2 kena tempiasnya...


Petang sebelum start cuti aku call kampung tanya kabar mak aku n cerita lah hasrat keluarga Zahar kat dier...emm bunyik nyer cam ok yer...tapi aku tak lah janji aper2 ngan dier sebelum nih... pasal nak balik raya aji kat mana @ tak balik raya...Tak per lah kak pie lah kenal2 nagn kuarga Zahar lagipun banyak benda nak disetelkan...jangan sampai ader masalah pulak nanti dah lah....
 Call along pulak tanyer balik  Tepen tak dier pun tak pasti kater nyer mungkin tak balik bajet tak der...sebelum nih aku pernah cakap nak g amik depa at melaka sebab keta along kan rosak...tapi depa tak bagi  kononnyer menyusahkan lah aper lah tak perlah...
so tunggu jer lah..
Zahar lak calling pagi Kamis sebelum cuti...Ayang...ayang nak ikot abang balik Klawang tak????
lau nak abang tunggu ayang kita balik sekali lau tak abang nak balik terus malam nih....
emmm ayang tak janji lagi, nanti tengah ari ayang call abang ea... emmm penin...penin... nak buat keputusan....
Emmm hello abang,ayang gerak pas bis keje...tunggu ea...????
ok sayang...ati2 drive...
maka nih lah kesah nyer...
 Aku sampai Gombak dalam pukul 8 mlm sampai2 abang aku dah tunggu siap main game dalam fc lagi tuh...masa aku sampai bakal adik ipar aku dah gerak dulu balik kampung... maka aku singgah jap sembahyang isya n kado magrib...
emmm dalam kul 9 baru gerak...jalam sesak giler di Ampang...emmm tapi dah sampai sempadan nak masuk n9 ok lah sikit kot...
Adui aiii...aku lemah tol lah bila ikot jalan bukit nih..dah lah gelap takut gak aku dalam masa yang sama perut nih tengah bekeroncong...lagu ntah aper ntah....aku tengok zahar aku paham lah dier pun lapar tapi dah dier nak jugak makan di Kampung masakan mak deir maka sama2lah tahan hehehe muker ketat jew...lau ikot ati nak jew aku amik gambar tapi sian lah...
 Sampai Klawang dalam kul 10 gak lah...sesampai suma duk tunggu...
emmm pas salam...duk sat aku cari zahar ruper nyer dah ada kat dapur... dah buh nasik baru panggil aku...hampeh tol...aku lak dah mengenangkan lapar sangat maka aku buat2 lah malu...
"acik tengok nih lah orang yang duk mengadu lapoq dalam keter tadi"
sedebik aku kena balik..."eh mak nak tau orang tue dari tadi duk tanya mak masak ape... n dok tanya bila nak sampai"terasa panas gak cuping telinga aku nih...heheh
dah2 makan lah korang nih....
Memandangkan rumah penuh maka aku ditakdirkan tidup ngan mak mertua aku...kat atas...letak2 jew kepala...fuhhhhh lesap sampai besok nyer aku bangkit kul 7...heheh malu tol....
Pagi2 lagi dier dah siap ngan baju melaju...ikot ati nak jew pakai baju kurung sedondon ngan dia n tangkap gambar tapi memandangkan suma orang pompuan dalam umah tuh pakai simple jew...segan lah aku...
aku pun just pakai T n slet jew...
nih sempat aku buat sambil2 tulun mak dier masak...


Cantikan???

Nie ruamh bakal bapak mertua aku...Aku impikan rumah kampung macam nih lah satu masa dulu sehingga kini masih menjadi idaman aku....
Buat masa sekarang mungkin tak kesampaian lagi insyaallah 1 masa nanti ada rezeki aku adalah...
Kalau tak dapat jugak dapat duduk umah pak mertua aku pun jadi lah....hehehe..... berangan lah pulak aku nih ea..


hah nie aktiviti hari raya...bakar daging korban n ayam...
seperti kebiasaan mak mertua aku suka memasak(sebab tue aku segan sikit) maka di pagi raya dia akan menyediakan juadah kebiasaannyer di hari berkumpul iaitu "nasik Briani"
emmm sungguhn mentelerakan sehingga aku tak sempat nak amik gambaq n 1 lagi aku segan nak amik gambaq nanti apa lak kata depa...maka terpaksa lah kontrol sikit kelakuan n hobi aku nih...


anak ayam pak mertua aku pun jadik bahan....





nih dagin korban..tadi bapak nyer besar tapi dah bakar besar nih jew...
Zahar tukang bakaq aku tukang lahap hehehe...ok tak


Ardiana anak kak Azian

Qristina anak kak ina

Muamar n luqman

cantik jew...


nih Mahadir n angah anak kak Edah


along n acik


AHhahahh mari mengimbau kenangan masa muda bapak mertua aku....hensome gak...
heheheh macam tak percaya....

nih pilak mak dier

Hebat zaman muda depa...macam2 cerita aku dengar sedey ada...seronok pun ada...
emm...
hari nih duk umah jew...ujan lebat jadik tak leh nak kuar lah... nak bakar ayam tadi pun jenuh bawak lari bawah umah....


Ahad...
Beria betul adik sepupu zahar nak g so apa lagi aku pun bodek lah dier...mula2 dier tak nak macam2 alasan dia bagi....tapi Akhirnye.........
jadi nilah destinasi kami tuju...
ok jew....tapi bagi aku best lagi Lata Kinjang n BrimispoolPerak..heheheh
jangan marah sayang...
 
Jeram Tol,Negeri Sembilan..

Rupanyer tempat bersejarah...tapi hampeh...orang kat sini pun tak tahu asal usul jeram nih....
Meh aku citer sikit....
Nama tempat nih diambil semperna nama Ketua Puak Orang Asli yang bernama Tol... tempat ini ada 7 peringkat dan tempat nih pernah menjadi tepat persembunyian orang asli semasa pemerintah Britsh...
Puak asli dapat mengalahkan orang British kerana helah yang telah dibuat oleh Ketua puak iaitu memberi orang british makan buah yang memabukkan...dan akhirnya British dapat dikalahkan...
hehhee lebih kurang macam tu lah cerita dier...aku pun dah tak ingat sepenuhnya sebab dah dekat sebulan berlalu sey...
kalu salah harap maaf ea orang asal...
tapi kalu korang nak lebih kepastian baca lah sendiri dekat tugu yang depa buat tu k....

Nih lah tempat kami nak mandi...orang ramai...

not bed lah...


Aduiaiiiii ramai lah pulak

malu2 tapi mahu

pose laju


masa untuk makan sementara tunggu apiz....dah 2 jam tunggu dier tau...tadi kata nak g tandas jap jew...




hah...nih anak2 buah dier....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan