Showing Some Love comment graphics

Norraini bt Ismail

Foto saya
Tapah, Perak, Malaysia
Disinilah tempat aku ukirkan bakat terpendam aku...
Powered By Blogger

Teman-teman ku

06 Disember 2009

Nukilan rasa

Free Orkut and My Space poems Graphics Glitters

Mengulit kenangan….



Tentang Aku & Kamu…


Disaat kompang dipalu… hatiku ini bagai ditusuk sembilu….jiwaku meronta kesakitan,batin ini menjerit kepiluan dan zahir ku tahan agar tiada siapa yang tahu……
Dan disaat ini ku lihat senyuman diwajah semua yang hadir …….
aku dapat rasakan kebahagiaan dirimu diraikan sebagai pengantin… lantas hati berbisik
“semoga dikau bahagia kerna kebahagiaanmu adalah kebahagiaanku jua”..
 Apa!!!!!!!!!!!!
Kau sangka aku tega untuk mendoakan kehancuran buat kau meskipun engkau telah menghancurkan seluruh hatiku??????
Ohh no…no…no …. Tidak….Tidak sama sekali sayang…
Aku bukan spises seperti itu…
selama hayatku aku telah didik agar tidak berdendam malah tidak membalas perbuatan orang terhadap kita sebaliknya biarkan saja malah kalu boleh doakanlah kesejahteraan dan keampunan buat mereka,nescaya hatiku kan tenang sendiri…..
Aku cakap macam tu bukan untuk masuk bakul angkat sendiri tidak….
tapi ada part nyer aku kenal siapa diri ku.......
Dan lagu nie sering menjadi pegangan aku
Hanya engkau yang telah mengenali ku hampir 7 tahun tidak tahu siapa aku…
siapa kekasihmu suatu masa dahulu….
lantas engkau meninggalkanku tanpa mmberi aku kesempatan untuk mempertahankan diriku...
Tak apalah sayang aku tak kesah…
Bagiku kini semuanya telah berlalu…
Engkau telahpun ada kehidupan sndiri…begitu jua aku…
Cuma disini ingin aku tegaskan bahawa aku bukanlah sorang yang tidak berpendirian cuma bagi aku adakalanya aku harus beralah untuk memberikan kebahagiaan agar boleh dinikmati oleh insan lain…
Untuk pengetahuan dirimu…
Lagu nih sering menjadi pegangan ku pada apa jua keadaan yang berlaku pada ku...
Casey

Jangan Ada Benci



Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta memungkiri janji

Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hati

Andainya cita-cita tidak kesampaian
Ikatan murni terputus di pertengahan
Jangan dikesalkan
Jangan lantaran kegagalan
Kita saling berdendam saling bermusuhan
Ungkit-mengungkiti
Sakit-menyakiti
Memusnahkan diri
Kita harus tabah dan bersedia
Cekal hadapi kemungkinan yang tiba
Kadangkala yang berlaku
Di luar kemahuan kau dan aku

Lagu nih pernah melakarkan tentang kehidupan kita satu masa dulu namun itulah kenyataannya...

Liza Hanim

Tak Ku Sengaja

Maafkan daku
Tak ku sengaja
Ku tahu rasa hatimu... oh
Lupakan saja salah tingkahku
Ku berjanji tidak lagi kuulangi
Telah kau terima penjelasanku
Tolong beriku peluang sekali ini



Bukan maksudku untuk
Mempersenda kejujuranmu
Percayalah... percayalah
Kata-kataku
( korus )
Maafkan daku kekasih
Sungguh tak ku sengaja
Kutahu apa kau rasa dalam hatimu
Maafkan daku kekasih
Kerana kau terluka
Sukar bagimu percaya lagi diriku

Kan kuturuti apa kau mahu
Asal dapat melembutkan oh hatimu
Kan ku mencuba buktikan semua
Aku hanya insan biasa sepertimu
Ku mendambakan kemaafan dan belaian di jiwa
Berikanlah... berikanlah rindu asmara
Bukan maksudku untuk mempersenda kejujuranmu
Percayalah... percayalah kata-kataku
Sumbangan Nazreeni Hanim

Sungguhpun begitu aku akui aku hanya manusia biasa…bukannya malaikat atau para ambia…yang maksum dari mlakukan kesilapan…adakalanya aku terkilaf jua….seperti insan lain……
Bagi aku setiap orang ada kelebihan & kelemahan sendiri...
Jadi jangan lah dikau membeda2kan setiap insan yang kau kenali...
Ingatlah bahawa tiada manusia yang sempura seperti yang kau inginkan...



Inna Sarienna
Masihkah ada...?




Di keheningan pagi
Aku tersentak dari mimpi
Tak ku pasti mengapa ia terjadi
Kerna tak pernah ku impi
Kau hadir dalam ilusi

Mimpi itu membuat hati terusik...
Mengapa masih ada sayang
Setelah segalanya hilang ?
Mengapa masih ada kasih
Setelah aku tersisih ?
Mengapa masih ada cinta
Setelah aku dikecewa ?
Dan mengapa masih ada rindu
Yang tertanam erat di kalbu ?


Aku benci untuk akui
Betapa engkau masih di hati
Ternyata ku tewas menipu diri


Pergilah engkau dari sisi
Jangan gangguku dalam mimpi
Mahupun di alam realiti
Aku tak ingin engkau kembali
Kerna luka itu pedih menghiris hati
Kecuali dengan takdir Illahi
Tidak terdaya untuk ku engkari !

Nurul

Kerana Terluka
Beratnya rasa hati nak melangkah pergi
Tetapi apakan daya aku terpaksa
Buat kali terakhir inginku mengucapkan
Semoga dirimu berbahagia selalu
Tentang diriku ini
terserah padaMu Tuhan menetukan...
tak perlui kau bertanya ke mana ku pergi
Pandailah aku menjaga diriku ini
Sekali kumelangkah oh biarlah ku teruskan
Perjalanan ini walaupun sendirian
Hanya Tuhan yang tahu dukalara hidupku ini
Tak terkata, aduhai sayang...Ku masih lagi teringat
Bicaramu yang terakhir
Pedihnya hinggamenikam kalbu
Bisanya...
Selamat tinggal sayangku
Selamat tinggal kasihku
Aku terpaksa pergi dahulu
Kerana terluka hati ini


Kiranya tempias membasahai jendelamu
Itulah airmata yang jatuh di pipiku
Kiranya sang bayu menyentuhi paras wajahmu
Oh itulah rinduku yang menyebut namamu
Setelah sekian lama tak jumpa


( ulang dari 1 )


Maafkan aku sayang ... Aku hanya meluahkan segala yang terpendam



Nonie86





Tiada ulasan:

Catat Ulasan